Esta web utiliza cookies, puedes ver nuestra política de cookies, aquí Si continuas navegando estás aceptándola
Política de cookies +

Blog

  O PP esixe ao Goberno socialista a rectificación da inxustificada pretensión de eliminar as variantes ferroviarias da liña Ourense-Lugo

Imprimir ppou - 20-Marzo-2021 - 12:22:26 


● En Monforte de Lemos, onde se deron cita os deputados no Congreso por ambas as dúas provincias, os representantes populares confirmaron que solicitaron a comparecencia no Congreso do ministro de Transportes, José Luis Ábalos, e da presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, para que expliquen as verdadeiras intencións do Goberno con respecto a estas dúas variantes, “sobre as que só obtivemos respostas evasivas e sen concreción, provocando unha dúbida moi razoable sobre a intención do Executivo de abandoar ou aprazar sen data definida a súa execución”, criticou o deputado Celso Delgado.

● O ministro de Transportes e a presidenta de Adif “desprezan unha redución da viaxe entre Ourense e Lugo de 23 minutos, que rebaixaría o percorrido total a unha hora e permitiría que os lucenses viaxaran a Madrid en 3 horas y 20 minutos”.

● Os deputados lembran que durante a etapa de Goberno do PP impulsouse a modernización desta conexión con decisións concretas, e que Pardo de Vera faltou a verdade cando afirmaba que á súa chegada ao Adif non había nada respecto desta liña ferroviaria, “un disparate en tanto que ocupou postos de responsabilidade, entre eles a Dirección Xeral de Explotación e Construción”. 

20, marzo, 2021.

Os deputados do Partido Popular polas provincias de Ourense e Lugo -Celso Delgado, Ana Vázquez, Jaime de Olano e Joaquín García- anunciaron hoxe que esixirán a rectificación do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (MITMA), así como de Adif, sobre a “inxustificada pretensión” de eliminar as variantes dos Peares-Canabal e Rubián (entre Bóveda e Sarria) previstas e comprometidas no plan de modernización e mellora da liña ferroviaria Ourense-Lugo. Dúas variantes que reducirían ata en 23 minutos o percorrrido dos 117 quilómetros que separan por tren ambas as dúas capitais, “e cuxa construción permitiría aos lucenses aproveitar a conexión do AVE en Ourense e viaxar a Madrid en pouco máis de tres horas e cuarto”, afirmou o deputado ourensán Celso Delgado.

  
  
Os representantes populares fixeron este anuncio na estación de Monforte de Lemos, onde na compaña de senadores lucenses e da presidenta provincial do PP de Lugo, Elena Candia, tamén confirmaron que rexistraron a solicitude de comparecencia no Congreso do ministro de Transportes, José Luis Ábalos, e da presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, para que rectifiquen as intencións de non executar esas dúas variantes. 

Unha cuestión que xa motivara o pasado mes de febreiro unha iniciativa parlamentaria “na que só obtivemos respostas evasivas e sen concreción sobre o momento administrativo destes proxectos e as datas que se manexan para a súa licitación, o que provocou unha dúbida moi razoable sobre a intención do Executivo central de abandoar ou aprazar sen data definida a súa execución”, criticou Delgado.

A cita dos deputados populares en Monforte de Lemos tiña ademais un particular significado, pois nesta vila compareceu o pasado 12 de marzo a presidenta de Adif para facer balance das actuacións en marcha e previstas para a modernización do corredor ferroviario Ourense-Monforte-Lugo, “sen que fixera referencia algunha a estas variantes tanto na súa intervención oral como na nota de prensa que con posterioridade distribuíu Adif”. 

“Desprezo” á redución da viaxe

O ministro de Transportes e a presidenta de Adif “desprezan unha redución da viaxe entre Ourense e Lugo de 23 minutos, que rebaixaría o percorrido total a unha hora e deixaría Madrid a 3 horas y 20 minutos”. Unha situación moi distinta da actual, na que os trens máis rápidos invisten 94 minutos na viaxe entre Ourense e Lugo, cunha velocidade media de 74 quilómetros por hora que se elevaría ata os 85 coas melloras e maila electrificación da vía entre Monforte e Lugo. Non obstante, o percorrido seguiría durando unha hora e 23 minutos.

Celso Delgado engadiu un dato máis, subliñando que Pardo de Vera “faltou a verdade”, cando nunha entrevista publicada na prensa o 14 de marzo afirmaba que “cando cheguei non había nada sobre Lugo-Ourense, nin sabíamos canto medían os túneles”.

O deputado popular cualificou esta declaración como un disparate en tanto que “a señora Pardo de Vera chegou ao Adif no ano 2007, ocupando desde entón diversos postos de responsabilidade, entre eles a Dirección Xeral de Explotación e Construción, polo que resulta moi difícil crer que non soubese que no ano 2000 o Ministerio de Fomento xa licitara un estudo informativo para unha liña de alta velocidade entre Ourense e Lugo, e que no 2009 se publicara a Declaración de Impacto Ambiental deste proxecto.

“A modernización desta liña impulsouse co goberno do PP”

O que si omitiu, explicaron os deputados, “foi dicir que a primeira presentación destas melloras na conexión ferroviaria tivo lugar na cidade de Lugo en maio de 2018, sendo entón ministro de Fomento Íñigo de la Serna, no executivo de Mariano Rajoy, e que contaban cun orzamento de máis de 1.000 millóns de euros, agora reducido a 550 millóns”.

Os parlamentarios defenderon que “durante a etapa de goberno do Partido Popular impulsouse a modernización desta liña, con decisións efectivas e concretas”. Así, os dous únicos contratos adxudicados ata esta data, a reparación de 23 pontes e  desmontes, “puxéronse en marcha precisamente grazas á asistencia técnica ordeada e planificada polo goberno de Rajoy e o ministro Íñigo de la Serna”.

Aínda máis, dixo, “o proxecto de reparación desas 23 pontes está rematado desde outubro de 2018, pero a adxudicación non se produciu ata setembro de 2019, case un ano máis tarde sen xustificación algunha, e transcorrido o prazo de execución que se estimaba en 18 meses aínda non finalizaron, polo que deberán dar explicacións”. 

Polo tanto “demóstrase unha vez máis que a responsabilidade nos retrasos das obras no corredor ferroviario Ourense-Monforte de Lemos-Lugo se deben únicamente á incapacidade do actual Goberno para manter a planificación e impulso iniciados durante o anterior executivo popular”.

Tamén criticaron as declaracións da presidenta de Adif ao afirmar que nin siquera existe unha diagonse da rede, “cando existen documentos relevantes como a Declaración de Impacto Ambiental do proxecto dunha nova liña de alta velocidade entre Ourense e Lugo e un Plan Director para a mellora e adecuación desta conexión, ou cando di que se descoñecen aspectos tan básicos como as medidas dos túneles, o cal produce incredulidade dada a súa condición profesional como enxeñeira, e o feito de que como directora xeral de Explotación e Construcción de Adif tiña a obriga de coñecer a situación deste corredor”.

De todo o anterior, incidiu Celso Delgado, “pódese concluír que a señora Pardo de Vera “falta a verdade ao declarar que non había nada nesta liña, quedando nunha posición de grave irresponsabilidade, enmarcándose as súas afirmacións na única procura de réditos políticos diante do ministro do que depende orgánicamente, o señor Ábalos”.


(0)  Comentarios

Se desexa escribir comentarios pode crear unha conta aquí. aquí.

Suscíbete:
Redes Sociales: